.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرماندار فريدونكنار: برنج فريدونكنار شهرت جهاني دارد

فرماندار فريدونكنار با اشاره به شهرت جهاني برنج فريدونكنار و وجود 6 هزار و 500 اراضي شاليزاري گفت: استقرار اداره جهاد كشاورزي ضرورت دو چندان اين شهرستان است.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، اميد نيك‌نژاد در جلسه شوراي اداري اين شهرستان از آغاز مطالعه ايجاد شهر جديد در اين شهرستان تازه تاسيس خبر داد.
وي به گذشت دو ماه از تاسيس بخش دهفري اشاره كرد و گفت: شهرستان فريدونكنار در حال حاضر داراي دو بخش است كه بخش دهفري با توجه به ظرفيت و استعداد آن و نياز به توسعه و پيشرفت ضرورت تاسيس شهرداري در اين منطقه را دو چندان كرده است.
وي با بيان اينكه شهرستان شدن فريدونكنار مرهون دولت نهم است، اظهار داشت: نبود آب شرب كافي به ‌دليل شوري آب‌هاي زير زميني از مشكلات عديده در اين منطقه به ‌شمار مي‌رود ولي با اختصاص اعتبارات لازم در اين خصوص با پيگيري مسئولان استاني مردم اين شهرستان از سال آينده دغدغه آب شرب را نخواهند داشت.
نيك‌نژاد استقرار ادارات را در اين شهرستان ضروري دانست و گفت: با توجه به شهرت جهاني برنج فريدونكنار و وجود 6 هزار و 500 هكتار اراضي كشاورزي استقرار اداره جهاد كشاورزي، ضرورت دو چندان دارد.
وي با اشاره به اينكه بيماري بلاست سالانه به كشاورزان منطقه خسارات قابل توجه‌اي وارد مي‌كند، خاطرنشان كرد‌: مكاتبه‌هاي سازمان جهاد كشاورزي با صندوق بيمه كشاورزي درباره قرار دادن اين بيماري در آيتم بيمه محصولات كشاورزي كمك شاياني به كشاورزان منطقه خواهد كرد.
وي با بيان اينكه فريدونكنار به دليل قرار داشتن در ته‌بند آب هراز در تامين آب زراعي مشكل جدي دارد، تصريح كرد: در صورت ايجاد يك سد لاستيكي حوزه بالا دست هراز در سد منگول در منطقه فريدونكنار مشكل آب زارعي نيز بر طرف خواهد شد.
به گفته وي، سال گذشته 400 هكتار از اراضي شاليزاري به ‌دليل نبود آب از بين رفتند ولي در صورت تامين آب مورد نياز اين اراضي قابلبت كشت دوم را نيز پيدا خواهند كرد.
فرماندار فريدونكنار يادآور شد: در جريان نبودن مديران شهرستان از اوضاع و احوال پروژ‌ه‌ها و برخي مسائل مربوط به حوزه مسئوليت آنان به دليل ندادن اختيارات از سوي ادارات كل ، شهرستان را دچار مشكلاتي ساخته است.
نيك‌نژاد خاطرنشان كرد: ادارات كل با اين تفويض اختيارات به شهرستان در تسريع پيشرفت امور تاثيرگذار خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.04 seconds.